محمدیه نایین محمدیه
..........وبلاگ محمدیه نایین...........
امیدواریم لحظات خوشی رادر این وبسایت سپری کنید...........به سایت محمدیه نایین ما خوش آمدید

محضر مبارک مقام عظمای رهبری
با سلام و تحیات و تیریک عید مغفرت و تقوا و آرزوی توفیق و قبولی طاعات و عبادات
احتراما باستحضا ر عالی میرساند متاسفانه امور شرع و قانون امروزه نوعی روزمرگی و بوروگراسی اداری و کارچاق کنی و اشتغال آفرینی را به خود می بیند و رافت اسلامی به نوعی بازی اداری و رویه ای درباری گردیده لذا بعنوان یک شهروند ایرانی و یک ناماً مسلمان ! موارد ذیل را جهت روشنگری اشعار میدارد امیداست با تدبیر و نگاه خردمندانه و در جایگاه حاکم شرع مقبول نظر قرار گیرد
 در حالیکه نزدیک عید فطر شما هزاران نفر زندانی را عفو فرموده و علیرغم اینکه مسولین محترم در قنوت نماز عید ، طلب عفو و مغفرت را برای مسلمین هوار میکشند متاسفانه در روز عید فطر در شهر نایین چندین جوان و نوجوان را ( که اغلب آنها هنوز به سن قانونی نرسیده اند ) به جرم هیجانات و احساسات جوانی و بی تقصیر بازداشت و به زندان افکنده اند و دو روز تعطیلات این عید سعید (که در اغلب کشورهای کمتر توسعه یافته اسلامی با صلح و دوستی و شادکامی و .... همراهست ) کام خانواده های روزه دار آنها تلخ و ناگوار و مفتخر به دریافت هدیه و عیدی از مسولین گردیدند!! در حال حاضر نیز کماکان بدلیل سفر عیش و نوشی دادستان و فرماندار شهر و متولیان ذیربط آنان در بازداشت یا زندان بسر میبرند . آیا حکومت اسلامی و دادرسی اسلامی یعنی این ؟! آیا مسولین محترم فراموش کرده اند که کشور جوان و با جمعیت حداکثری جوان هستیم و این رفتارهای هیجانی بخصوص در فضای کمبود امکانات رفاهی و تفریحی ، امری طبیعی و غیرقابل پیش بینی است ؟! آیا در دادرسانی و دادرسی حق حکمفرماست یا مسائل حزبی و سیاسی و قومی و محلی و حفظ تاج و تخت ومقام افراد ؟!! آیا از یکطرف آزاد کردن گروهی و از طرف دیگر زندانی کردن گروه دیگر جزء هنرهای اسلامی ایرانیست یا کارآفرینی قوه قضائیه ؟!؟!

"متن بالا توسط یکی از شهروندان عزیز برای ثبت دروبلاگ ارسال شده است"



موضوع مطلب : <-PostCategory->

دو شنبه 21 مرداد 1392برچسب:, :: 14:36

يرزا محمد علي مصاحب نایینی "عبرت نایینی"

ميرزا محمد علي مصاحب ناييني متخلص به عبرت ازجمله شعراء و خوش نويسان پسر ميرزا عبد الخالق بوده ودر سال 1283هجري قمري متولد شده است نامبرده علاوه بر ديوان اشعارش بهترين كتاب او مدينه الادب مي باشد كه به خط خوش خويش آن را در شرح شعراي معاصر نوشته است عبرت در سال 1421در سن در سن 67 سالگي درگذشت.

 
زادگاه عبرت :عبرت در اصفهان چشم به جهان گشود و زادگاه پدرش محمديه از قراء نايين مي باشد به همين مناشبت نام وي عبرت ناييني آمده است وي زندگي خصوصي خود را با بي نيازي و فقر ادامه داد عبرت سالها در تهران زندگي كرده است


عبرت دو فرزند داشت يك پسر و يك دختر نام پسرش حسن بود كه پس از مرگ عبرت در جواني روزگارش سر آمد و جوانمرگ شد حسن فرزند عبرت تخلص حيرت داشته است اما اثري از وي مشاهده نگرديد فقط در حواشي برخي از كتب از جمله در حاشيه و كنار نسخه مربوط مجموعه ديوان يادداشت مفصلي از پدرش درباره اين كتاب و انديشه تاليف آن نقل مي كند عبرت آنگونه كه از اشعارش و تاريخ انها برمي آيد مسافرت هايي داشته مانند مراغه،تويسركان،مشهدوغيره .
مزار شريف عبرت در سمت غرب امام زاده عبدالله تهران نزديك مزار استاد سخن وحيد دستگردي است هنر اصلي عبرت شعر بوده است.

 
وي عقايدي عرفاني داشته كه در اشعارش نمودار است عبرت در محيطي مي زيسته است كه بديها بر مزاج مردم غالب شده بود ناگريز تن به عزلتي سخت داده بود تا از بد حوادث در امان بماند و به هنر خود بپردازد به همين دليل عبرت شعر سياسي كم دارد با اينكه مي دانيم عصر عبرت عصر شعر سياسي بوده است و اكثر شعرا در اين زمينه طيع آزمايي كرده اند در صورتيكه شعرها يش خود را مردي وارسته و بلند نظر نشان داده كه به جز نعت رسول اكرم (ص)و مدح خاندان عصمت وطهارت عليهم السلام به ويژه حضرت علي بن ابي طالب (ع) آن بزرگوار مدح كسي را نگفته است با سردار معظم خراساني (عبد الحسين )ارتباط داشته و چندين كتاب به خواسته او با خطي زيبا به رشته تحرير در آورده است .

 علاقه عبرت به حضرت علي (ع) به قدري است كه طبق آداب دراويش لقب عارف علي گرفته است .

به من امروز تو فردای قیامت بنمایی/ از درم گر که بدین قامت رعنا بدر آیی/
مدعی کاش که روزی به کمند تو بیفتد/ تا بداند که محالست ز دام تو رهایی/
به گمانم که دلی در همه آفاق نباشد/ که تو چون گوی به چوگان ملاحت نربایی/
صیقل زنگ غم ار نیست جمال تو پس از چه/ رخ بهر کس بنمایی غمش از دل بزدایی؟/
من که جز یاد توام هیچ بدل راه ندارد/ چون بگویم" که غم از دل برود چون تو بیایی"؟/
با هوای تو کجا با خبرم از غم و شادی/ چون کند هر که دهد دل به هوایت، دو هوایی؟/
نه ز بیگانه بری مهر و نه از خویش عنایت/ می ندانم به من دلشده بی مهر چرایی؟/
نیست جایی که در آن جلوه نکرده است جمالت/ عجب این است که ما هیچ ندانیم کجایی؟/
پشتم از بار جدایی تو بشکست و عجب نیست/ کوه افتد ز کمر گر بکشد بار جدایی/
سالها رفت که جویای تو بودیم به هر سو/ زان خبردار نبودیم که تو در دل مایی/
بود امید که با ناخن تدبیر ز رحمت/ گره از کار فروبسته"عبرت" بگشایی/


منبع :mohammadieh.ir



موضوع مطلب : <-PostCategory->

چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 14:55

 قالیباف نود ساله نائینی همچنان می بافد  
 

قالیباف نود ساله نائینی
 به گزارش ایرنا از نایین - حاج علی ابوطالبی فرزند عبد الوهاب در سالی که هنوز  شناسنامه صادر نشده بود در روستای محمدیه نائین بدنیا آمد . وچهار سال بدون شناسنامه بود.
 تاریخ ولادتش در شناسنامه سال 1302 ثبت شده است ( سالی که ایران دوازده میلیون نفر جمعیت داشت ) . وی تاپنج سالگی در روستای محمدیه زندگی می کرد و بعد از آن به همراه خانواده به شهر کاشان مهاجرت کرد و 18 سال در کاشان مشغول قالی بافی و ریسندگی بود . بعد از وفات مرحوم پدرشان بار دیگر به زادگاه خود برگشت وبمدت دو تا سه سال مشغول پارچه بافی و نساجی شد . شغل بعدی او آسیابانی بود .


منبع» نایین نیوز



موضوع مطلب : <-PostCategory->

چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 14:39

 

 

 

پيشينه تاريخي محمديه ،سبقت در اسلام پذيري و روحيه حق جويي مردمي كه در اين قريه زندگي مي كرده اند زمينه را براي پرورش انسانهاي فرهيخته مهيا نموده است . اين انسانهاي مومن هر كدام به وسع خود در اعتلاي فرهنگ اسلامي كوشا و در راه تحقق اهداف مقدس و خير خواهانه ايثار و گذشت داشته اند .از خانواده هاي متنعم و شريف و اوساط و ضعيف هر كس به نحوي سعي داشته در ميدان غيرت و همت گوي سبقت ربوده ايفاگر نقش ماندگاري باشد.يكي با ساخت آب انبار و مسجد يكي با ساخت حمام و حسينيه و ديگري با داير كردن مدرس و كتابخانه يادگاري از خود به جاي گذاشته است . تربيت فرزندان صالح از آرزوهاي هر انسان مؤمني بوده از اين رو خانواده هايي از ديرباز تا كنون در راستاي اعمال صالح خود سعي بليغ داشته اند ولو به قيمت رنج تن ،روح و روان فرزندان خود را با علم و دانش عجين ساخته آنها را به درجاتي از مراتب علم و دانش برسانند كه بعضا مايه سرافرازي ملت غيور ايران شده اند .

بقیه در ادامه مطلب....



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب : <-PostCategory->

دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 14:40

 

 

 

 

داستان فیلم از این قرار است که یکی از دانش آموزان دبستان (عبرت) پس از سال‌ها به مدرسه‌ای که کاملا تعطیل شده و در حال تخریب است بازگشته و خاطرات کودکی خود را مرور می‌کند...

 

برخی عوامل فیلم:

کارگردان: احمد طالبی نژاد

تهیه کننده: ناصر طالبی نژاد

 

 سرمایه گذار: محمد توکلی محمدی

 

  تصویر بردار: فرهاد طالبی نژاد

 

  دستیار تصویر: ارژنگ طالبی نژاد

 

  عکاس: بهادر میرحسینی

 

 تدارکات: رضا شاطریان - آرش محمدی

 بقیه درادامه مطلب...



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب : <-PostCategory->

دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 14:30

مسجد جامع تاريخي محمديه مکان : نایین | ??? ????
مسجد جامع تاريخي محمديه در محله محمديه شهر نائين در ميدان بالاي اين محل متعلق به قرون چهارم ويا پنجم هجري است .
اين مسجدبه صورت دوايوانه بوده با صحن يا حياط در مركز و رواقها دراطراف ساخته شده است.
در قسمت جبهه قبله رواق به صورت عميق بوده و گنبدي كوچك آجري بر بالاي محراب ساخته شده است .

در دوسمت اضلاع شمال و جنوب حياط ، رواقها به صورت دواشكوبه ساخته شده كه احتمالا" از قسمتهاي بالا جهت استفاده براي خانمها ساخته شده است .

 

مسجد جامع تاريخي محمديه در محله محمديه شهر نائين در ميدان بالاي اين محل متعلق به قرون چهارم ويا پنجم هجري است .
 اين مسجدبه صورت دوايوانه بوده با صحن يا حياط در مركز و رواقها دراطراف ساخته شده است.
 در قسمت جبهه قبله رواق به صورت عميق بوده و گنبدي كوچك آجري بر بالاي محراب ساخته شده است .

 در دوسمت اضلاع شمال و جنوب حياط ، رواقها به صورت دواشكوبه ساخته شده كه احتمالا" از قسمتهاي بالا جهت استفاده براي خانمها ساخته شده است .

در سمت چپ و درست روبروي ورودي اصلي به صحن راه پله اي قرارداشته كه پس از عبور از آن به پاياب قناتي كه جهت وضوخانه ساخته شده مي رسيم كه هنوز پاياب مذكور و قنات آن فعال و مورد استفاده مي باشد .
 در سمت چپ راهرو اصلي به داخل مسجد ، شبستاني زمستانه كه احتمالا" در دوره هاي بعدي الحاق گرديده ساخته شده و قسمت بالاي آن نيز به عنوان مهتابي جهت استفاده در فصول مختلف سال استفاده مي شده است .
 سردابي زيرزميني نيز در زير صحن يا حياط مسجد وجود داشته كه ورودي آن در راهرو اصلي مسجد قراردارد . اين زيرزمين به صورت هشت ضلعي و با نماكاري بسيار زيبا ي آجري ساخته شده است و در وسط سنگ مرمر جهت تأمين نور سرداب تهيه شده است .
 تزئينات مسجد شامل مقرنس هاي ايوان روبروي جبهه محراب مي باشد .

 



موضوع مطلب : <-PostCategory->

دو شنبه 27 آذر 1391برچسب:, :: 14:23
پنج شنبه 23 آذر 1386برچسب:, :: 15:0

 

باعرض سلام خدمت دوستان وهمشهریان عزیز وبلاگ محمدیه نایین باهدف شناخت 

معرفی هرچه بیشتر محمدیه درتاریخ1391/09/20شروع به کارکرده است دراین وبلاگ

سعی شده تمامی مطالب در مورد محمدیه جمع آوری گردد دوستان عزیز میتوانند از طریق

پست الکترونیکیalirezabeykian@yahoo.com ویاشماره

تلفن09135562969بامدیروبلاگ تماس حاصل نمایندوانتقادات وپیشنهادات خودرا باما

در میان بگذارند.
همچنین برای دسترسی آسانتر به وبلاگ آدرسهای زیر در نظر گرفته شده است:

mamati.loxblog.ir-mamati.loxtarin.com-mamati.glxblog.com-

mamati.lxb.ir-mamati.mahtarin.com-mamati.tk 

درضمن دوستان وهمشهریان عزیز که نسبت به محمدیه احساس مسؤلیت می کنند می توانند مطالب خود را همراه بااسکن عکس خودازطریق پست الکترونیکی گفته شده در اختیار ما قرار دهندتامطالب باذکر نام ودرج تصویر خودشان در وبلاگ قراربگیرد.

 

باتشکر مدیریت وبلاگ

علیرضابیکیان محمدی



موضوع مطلب : <-PostCategory->

 

65 متر كانال كشي غير مجاز كه توسط يكي از اهالي حفر شده بود با حكم دادگاه  مسدود شد

  كانل كشي غير مجاز براي سرقت آب قنات

 


اواخر ارديبهشت سال جاري كشاورزان محمديه نايين متوجه كانال كشي غير قانوني شدند كه توسط  مالك يك مزرعه  كه جنب روستاي مزرعه امام قرار دارد، به منظور برداشت غير قانوني آب منطقه محمديه حفر شده بود.

 

 

 

به گفته اهالي آب قنات محمديه كه از قدمت بسيار زيادي برخوردار است طي چند سالي با كاهش چشمگيري مواجه شده است و گشاورزان را با مشكل بي آبي مواجه ساخته است. در پي حفر اين كانال آب از قنات محمديه  به  قنات مزرعه مذكور  سرازير شده ، آب موجود كه بيش از مقدار مصرف كشاورزي بوده براي مصارف صنعتي و ساختماني و غيره  به فروش مي رفته است.

 



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب : <-PostCategory->

پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, :: 13:18

 


دبير اجرايي ستاد برگزاري جشنواره عبرت مهد خرد گفت: اين جشنواره با حضور بيش از يك هزار نفر از دانش آموختگان، مديران و معلمان دبستان قديمي عبرت محمديه به منظور گراميداشت مقام معلم در نايين برگزار خواهد شد.

 

برگزاری جشنواره عبرت، مهد خرد

 

احمد گرگان محمدي در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: جشنواره "عبرت، مهد خرد" در روز ۱۵ارديبهشت ماه سال جاري با حضور دانش آموختگان، مديران و معلمان مدرسه قديمي و تاريخي عبرت محمديه برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: اين جشنواره به مناسبت هفتادمين سال تأسيس دبستان عبرت محمديه و همچنين گراميداشت هفته معلم در روز جمعه اين هفته برگزار خواهد شد.

دبير اجرايي اين جشنواره خاطرنشان كرد: اين دبستان يكي از قديمي ترين مدارس استان و شهرستان است كه بسياري از دانش آموختگان آن مدارج بالاي علمي را طي كرده اند و امروز در اقصي نقاط ايران و جهان مشغول فعاليت هستند.


وي افزود: در نظر است در اين جشنواره اكثر دانش آموختگان، مديران و معلمان اين دبستان دعوت شوند كه پيش بيني مي شود، يك هزار نفر در اين جشنواره شركت كنند.

گرگان محمدي تصريح كرد: دبستان عبرت محمديه در سال ۱۳۲۰ در زميني به مساحت حدود پنج هزارمترمربع با زيربناي حدود دو هزار مترمربع با ۱۵كلاس ساخته شده كه در طول مدت اين ۷۰سال، بيش از دو هزار نفر در آن تحصيل كرده اند.

وي با اشاره به برگزاري كلاس هاي نمادين قديمي در روز جشنواره و ياد از شهدا و مرحومان دبستان افزود: هدف از برگزاري اين جشنواره زنده نگه داشتن ياد و خاطرات بياد ماندني گذشته، ديدار ياران قديمي، يادآوري و اعتلاي فرهنگي منطقه و گراميداشت مقام و جايگاه والاي معلم است.

اين دبير بازنشسته با دعوت از تمامي دانش آموختگان،مديران و معلمان اين دبستان برای شركت در اين جشنواره افزود: ستاد برگزاري اين جشنواره با همكاري اداره آموزش و پرورش شهرستان نايين در محل اين مركز در حال برنامه ریزی برای اجرای این آیین است كه در صورت نياز مردم مي توانند با شماره تلفن 09133230669 تماس برقرار نمايند.

 



موضوع مطلب : <-PostCategory->

پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:, :: 13:13

 

محل کشتار دام هیات های عزاداری نایین بهره برداری شد

اصفهان - محل کشتار بهداشتی دام برای هیات های عزاداری در ایام محرم، با حضور امام جمعه و جمعی از مردم، در محله محمدیه نایین به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا از نایین، این کشتارگاه در زمینی به مساحت 140متر مربع با همین مقدار زیربنا در مدت یکسال ساخته شده و شامل محل کشتار دام، محل شستشو و سردخانه است.

این ساختمان با هزینه ای افزون بر 250 میلیون ریال با کمک های مردم احداث شده و برای تکمیل آن نیاز به 150 میلیون ریال دیگر است.

این محل برای کشتار و شستشو و تمیزکردن و نگهداری اصولی و بهداشتی دام ذبح شده توسط هیات های عزاداری محله محمدیه نایین ایجاد شده است.

 



موضوع مطلب : <-PostCategory->

پنج شنبه 23 آذر 1391برچسب:کشتارگاه, محمدیه,محرم وصفر, :: 13:11

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

درباره وبسایت
علیرضا بیکیان محمدی

<-.... محمدیه دل عالم است وما اهل دلیم.... تقدیم به:شهیدحسن سلطانی شهیدمرتضی صفری............... شهیدحسن شهریاری............. شهیداحمدتوکلی................... شهیدحسن فرزانی................ شهیدمحمدشهریاری.............. شهیدرسول نکوییان............... شهیدمحمدرضازاده................. شهیدجهانبخش مختاران ........ شهیدحسن یوسف پور .......... شهیدرحمت الله رحیمیان ....... شهیدمحمودسلطانی............. شهیدمحمدتقی صفری........... شهیدعلی عمران.................. شهیدسیدمحمدجعفریان......... شهیدغلامعلی عطایی............ شهیدعباس محرابین.............. شهیدسید موسی موسی کاظمی شهیدمحمدعلی بخشی......... شهیدعلی شهریاری.............. شهیدسید حسن عسگری...... شهیداحمد مدنیان................. شهیدعبدالحمید سلطانی محمد ملکپور شهیدعباس گرگی محمدی...... شهیدحاج محمدحسن محرابیون شهیدسید جمال موسی کاظمی شهیدمحمود محمدی پور......... شهیدرمضان فرزانیان.............. شهیدسید رسول موسوی طبا.. شهیدخلیل سلطانی.............. شهیدعلیرضاتوکلی................ شهیدمحمدحسن کاشفیان .... شهیدجمشید محمدی............ شهیدیدالله بیکیان.................. شهیدسعید قیومی................ شهیدمحمدسلطانی ............. وشهدای هشت سال دفاع مقدس->

مطالب اخير
پيوندها
فرم تماس
نام و نام خانوادگی
آدرس ایمیل
امکانات دیگر

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 3474
بازدید کل : 12470
تعداد مطالب : 94
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

کلیه حقوق این وبسایت برای محمدیه نایین محمدیه محفوظ است